Kryptovalutaer er “skræddersyet” til udenlandske magter i håb om at påvirke amerikansk valg, en sikkerheds konsulent fortalte en gruppe amerikanske senatorer tirsdag.

Scott Dueweke, direktør for trusselanalyseselskabet DarkTower, var en af ​​flere vidner, der optrådte i Senatets Underudvalg om Kriminalitet og Terrorisme, for at diskutere potentielle brugen af ​​kryptovalutaer af udenlandske agenter for at påvirke det amerikanske valg. Han hævdede, at lovgivere skal fokusere på identitets løsninger for at forhindre urimelig udenlandsk indflydelse på kommende valg.

“Der er et globalt shell spil, der spilles nu,” af folk, der håber at omgå de økonomiske oplysnings regler, sagde han. Som følge heraf køber de politiske reklamer og donerer til bestemte parter i bestræbelserne på at påvirke valg.

Dueweke tilføjede:

“De udveksler en form for penge til en anden … fiat valuta i og fiat valuta ud, men imellem vil du have disse flere lag af kryptovalutaer, der bliver umulige at spore.”

Et andet vidne, vicepræsident David Murray, Financial Integrity Network, bemærkede, at kryptovalutaer kan bruges af udenlandske enheder for at undgå detektion, når de donerer til politiske partier eller politikere.

Han modsatte brugen af ​​kryptovaluta med donationer foretaget gennem finansielle institutioner.

“Når donorer bruger finansielle formidlere som banker til at udføre donationer, er placeringen af ​​den finansielle formidler et datapunkt, som kampagner kan bruge til at identificere udenlandske donorer,” forklarede han.

Senator Sheldon Whitehouse, rankingsdemokraten på underudvalget, der stillede spørgsmålene under retsmødet, sagde, at “Bitcoins kan bruges til hvidvaskning af penge i valg” og derfor udgør en “udfordring for kongres og regulatorer”.

Han overvejede ideen om at bruge lovgivning til at håndhæve strengere identitets krav til personer, der donerer til en politisk kampagne – et skub, som Dueweke hævdede, er afgørende.

  Ubisoft med ny blockchain group

“Kombination af bedre retsmedicin til at forstå kilden til midler, der er knyttet til stærkere identitets kompetence for dem, der placerer politiske annoncer, er kritisk,” sagde Dueweke. “Vi skal være i stand til at identificere de mennesker, der flammer disse flammer.”