Social networking er så varmt lige nu, men er det varmt nok til at bruge $30 millioner på domænenavnet Voice.com? Block.one gjorde det.

Blockchain Consulting Outfit betalte MicroStrategy for at få adgang til, hvad det kalder et “ultra premium domain name” for at give deres nye sociale netværk et ben i adopteringen.

Voice.com er nu hjemsted for Block.ones Voice Social Media Service, et blockchain-baseret system, der har til formål at ødelægge “bot mobs, … datasporing, [og] de skyggefulde algoritmer bag vores feeds.” Block.One har allerede brugt 150 millioner dollars På projektet er yderligere 30 regninger chump forandring.

MicroStrategy er et business intelligence og analytics firma, der besidder en række højt profilerede domænenavne fra de dage, hvor virksomheder skaffede domæner som guld. Grundlagt i 1989 gik virksomheden igennem flere drejninger, herunder bygning Alarm.com i 2000. Mens den primære virksomhed altid har rådgivet, forsøgte den at bygge en række dot-coms i 2000’erne og, ligesom mange virksomheder i den æra, ejer den en stabil af unikke og ønskelige domænenavne, herunder Alert.com, Strategy.com, Speaker.com, og af en eller anden grund, Mike.com.

I betragtning af værdien af ​​et godt domæne – det var trods alt Facebook, der fangede verdens fasen og ikke TheFacebook – $30 millioner kunne betragtes som et godt køb. Når det er sagt, Block.One har en hård vej forud for det, hvis det har til formål at overbevise folk om at flytte fra de etablerede spillere.