Planetarium, en sydkoreansk blokchain spil opstart, lancerer en testversion af et nyt decentraliseret spil senere i denne måned. Nine Chronicles, rollespillet planlægger at gemme sit storyboard og data alle på sin egen blockchain.

Dette er det allerførste spil, der er udviklet med Planetariums spilforfatterværktøj, og det bliver officielt udgivet som en open source platform i år. Når det er gjort, og Libplanet, forfatterværktøjet, bliver offentliggjort (ved udgangen af ​​dette år), vil udviklere kunne bruge det til at lave spil sammen med blokkæder til spillene.

Kijun Seo, Planetarium CEO, mener, at blockchain-spiludviklere er shoehorning spil i eksisterende blockchain platforme som ethereum eller EOS. Alternativt foreslår Planetarium at et spil skal laves i et uafhængigt system, så man skal sige, at der skal være en anden blockchain-platform, der er lavet for hvert bestemt spil. Seo tager beslutninger om spillet i overensstemmelse med spillets behov og ikke af platformen.

Dette definerer spillet først, og ikke blokkeringen under det. Planetarium forventer, at open source-platformen vil lade brugerne lave deres egne versioner af spil, ligesom i Legends League.

For eksempel indeholdt et tidligere spil, Warcraft III, et populært brugerdefineret kort lavet af spillere, som blev fulgt af oprettelse af legendernes legender. Hvis du tilføjer det blockchain, må du ikke lade kreativitet ske, mener Seo.

Han forklarer, at når spilfirmaer fandt ud af, at enhver sekundær oprettelse ved brugernes modding gik imod deres interesser, blokerede deres reaktion de private servere, som spillerne installerede eller sagsøgte for krænkelse af ophavsret.

Seo mener også, at decentraliserede spil bygget på open source platformen tilskyndet sekundære kreationer. Planetarium har allerede tiltrukket frøinvesteringer fra sydkoreansk venturekapitalfirmaer. Planen er at vedtage et dobbelt licens system, der vil stimulere brugen af ​​open source kode, men vil modtage midler til kommerciel brug.